VVV-Venlo en bedrijfsleven slaan handen ineen voor gezonde regio met Venlo.fit op het shirt
VVV-Venlo introduceert met ingang van het seizoen 2024-2025 een nieuw concept met het bedrijfsleven voor een gezonde en vitale regio. Venlo.fit prijkt vanaf dit seizoen op het wedstrijdshirt van VVV en neemt die positie over van Seacon Logistics, dat dit nieuwe model omarmt samen met Belden Inc.
Met dit nieuwe maatschappelijke partnership wil de club haar impact op de maatschappij vergoten door bij te dragen aan een gezonder en vitaler leefklimaat in de stad en de regio. Venlo.fit wordt daarmee een belangrijke samenwerkingspartner van de club met eigen beleidsdoelstellingen waaraan VVV bijdraagt. Het bedrijfsleven schaart zich achter deze missie, waarbij bedrijven ieder op hun eigen manier bij kunnen dragen. Seacon Logistics en Belden hebben zich al gecommitteerd aan dit nieuwe concept, dat ruimte biedt voor meer bedrijven om in te stappen.
Maatschappelijke impact
Algemeen directeur Guus Pennings is blij dat VVV dit nieuwe concept kan introduceren. “Op het gebied van een gezond en vitaal leefklimaat liggen er de nodige uitdagingen in Noord-Limburg en op deze manier kunnen we als club bijdragen aan de leefstijl in onze regio. We willen een belangrijke rol spelen in de maatschappij en daarvoor is het nodig om anders te denken en te werken. Dat is precies wat we doen met deze samenwerking, waarbij we de sportvisie van de gemeente actief uitdragen. Dit kan echter alleen met steun van het regionale bedrijfsleven. We zijn dan ook erg blij en dankbaar dat Seacon Logistics ons de ruimte heeft gegeven deze rol in te nemen. Dat ook Belden vanaf het eerste moment instapt, geeft aan dat de ambitie om een gezonde en vitale regio te creëren breed gedragen wordt. Als club bieden we bovendien niet alleen ons podium, maar gaan we via een vitaliteitsprogramma ook werken aan de vitaliteit en effectiviteit van de medewerkers van onze partners. De komende periode gaan we aan de slag met het verder vormgeven van deze samenwerking waaraan ongetwijfeld meer bedrijven gaan deelnemen”, aldus Pennings.
Nieuwe rol Seacon Logistics en Belden
De komst van Venlo.fit op het wedstrijdshirt betekent dat Seacon Logistics na achttien jaar niet meer zichtbaar is op de borst van het VVV-shirt. Op de achterkant van het shirt komt het logo van Seacon Logistics nog wel subtiel terug als eresponsor. Daarnaast blijft het bedrijf een van de grootste partners van VVV, tot tevredenheid van Frank Hermans, CSO van Seacon Logistics. “We omarmen deze nieuwe en moderne koers volledig. Daarom is dit het juiste moment voor ons om ruimte te maken voor dit nieuwe concept waarbij sport en business nog meer verbonden worden. We juichen het toe dat de club zich op deze manier nog meer in gaat zetten voor de maatschappij. Als katalysator voor een vitale en bloeiende regio is de club nog meer in staat om de ambities waar te maken. Dit past ook helemaal bij de missie van Seacon Logistics en onze betrokkenheid bij Venlo en de regio.”
Ook Belden omarmt het nieuwe concept en breidt de samenwerking met VVV uit. De afgelopen twee seizoenen was Belden als Talentpartner al verbonden aan de Koelclub en vanaf dit seizoen steunt het dus ook dit nieuwe initiatief van VVV. “Dit initiatief sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze werknemers een veilige, gezonde, uitdagende en prettige werkomgeving te geven”, aldus Jan-Pieter van Welsem, Vice President bij Belden.
Meer aandacht voor Venlo.fit
Wethouder Tom Verhaegh is binnen de gemeente Venlo verantwoordelijk voor onder meer sport en hij verwacht dat er door de samenwerking met VVV nieuwe deuren opengaan. “De gezondheidsvisie van de gemeente heeft veel raakvlakken met VVV en wij zien deze samenwerking als een kans om ons bereik te vergroten. Dat is ook gebleken uit de projecten die we de afgelopen jaren met de VVV Foundation hebben opgepakt. Samen met VVV en de bedrijven die zich hierbij aansluiten, kunnen we nog meer impact maken met onze projecten en activiteiten. VVV heeft een positieve werking richting onze doelgroepen en helpt ons om meer inwoners in beweging te krijgen. We zijn dan ook erg blij dat het bedrijfsleven het mogelijk maakt dat Venlo.fit op het shirt van VVV staat”, aldus Verhaegh.